Wat is het?
E-mail marketing is een vorm van online marketing waarbij je direct je (potentiële) klant kunt bereiken door middel van het sturen van een e-mail. Het is een ideale manier om een band op te bouwen met je klantenbestand en om top of mind te blijven bij jouw doelgroep. Dit kan door bijvoorbeeld maandelijks een nieuwsbrief te versturen, de nieuwe collectie onder de aandacht te brengen of het versturen van een persoonlijke kortingscode op iemands verjaardag. Een programma wat verder wordt toegelicht in deze blog voor e-mail marketing is MailChimp.
Voordelen van e-mail marketing
– De kosten zijn laag
– De return of investment (ROI) is hoog
– E-mailmarketing is goed meetbaar
– Het is makkelijk op te schalen
– Het is personaliseerbaar
Nadelen van e-mail marketing
– Kans om in de spambox te komen
– Mensen kunnen het als irritant ervaren
Wel of geen e-mail marketing
Wij raden het aan om gebruik te maken van e-mail marketing. Het is een ideale manier om op een relatief goedkope wijze bewezen resultaat te behalen. E-mail marketing is een duidelijk meetbare en gemakkelijk personaliseerbare optie om een band op te bouwen met jouw doelgroep en top of mind te komen, zelfs bij de personen welke jouw e-mail als irritant ervaren.
MailChimp
Wat is MailChimp
MailChimp is hét meest gebruikte platform voor e-mail marketing, het is simpel in gebruik en heeft lage kosten. Wanneer jij een kleine lijst aan e-mailadressen hebt is de kans zelfs groot dat je via MailChimp voor niks je e-mail marketing kan regelen.
Voordelen
– Tot 10.000 gratis mails per maand
– Een makkelijk en personaliseerbaar systeem
– Data in een duidelijk overzicht
Zelf beginnen met e-mailmarketing?
Wij hebben al een aantal projecten via MailChimp gedaan en wij zijn hier erg tevreden over. Wil jij ook beginnen met e-mailmarketing? Neem dan contact met ons op wij informeren je graag vrijblijvend over de mogelijkheden.